maanantai 30. syyskuuta 2013

syksyllä

Syksyllä on paljon puuhaa. Onneksi tänä vuonna mulla on ollut ahkera apuri. Poitsu tykkää kovasti leikata kaikkia kasveja :) osaa hienosti käyttää pihasaksia, ja kuolleet kasvit pitää leikata pihasiivouksessa, joten on tosi suuri apu. Joskus leikkaa vahingossa jotain muutakin, mutta ei siitä ole pahemmin haittaa, kun kasvustoa riittää ;) syyskuun aikana alkoi monta harrastusta: poitsulla jumppa, vauvajumppa ja mulla jooga. Muskarihan alkoi jo elokuussa, eilen oli eka kerta, että oli siellä yksin (no ihan ekat kerrat oli yksin, mutta vetäjä totesi että oli kovasti jännitystä ilmassa, niin olin pari kertaa tunnilla mukana). Nyt odottelin odotustilassa, ja neuloin. Yksi lapsi on sama jumpassa ja muskarissa, joten hänen äitiin olen pikkaisen tutustunut, on kivaa juttuseuraa. Ja 45 minsaksi on aika turha lähteä minnekkään...
Syyskuussa reissailtiin tukholmaan, poitsu, mun sisko ja mä. Oli ihan hauska reissu, pieni irtiotto arjesta. Sateinen sää sattui juuri sille aamulle, mutta käytiin silti maissa, poitsu innostui, kun kummi kertoi, että siellä on suurin hänen näkemä lelukauppa. :)
Mutta kaikista parasta syyskuussa oli keikka ystävän kanssa, innostuin viime syksynä Vain elämää- sarjan aikana Jonne Aaronista. Hänen ääni on uskomaton, ja siitä kuulee, että hän laulaa tunteella ja sydämellä. Hänhän teki levyn, ja aattelin, että sitä pitää päästä livenä kuuntelemaan. Poitsun kanssa käytiin Veho-messuilla, joissa hän esiintyi. Ja bongasin muutamia keikkoja, ja yksi niistä sopi ystävällekin. Askolaan siis mentiin kuuntelemaan. Tuli hyvä mieli, oli ihana ilta. Ostin paidankin, ja otin nimmarin hameeseen. Hänellähän oli synttärit, ja päätin, että haluan antaa hänelle lahjan. Löysin pöllökämmekkäitten ohjeen, ja tein sellaiset. Ajatus oli, että hänelle vihreät ja minulle oranssit. Vihreät ei valmistuneet, joten annoin oranssit. <3
Niin neulottua siis tuli oranssit ja vihreät pöllökämmekkäät, nyt on työn alla sukat, joihin sain langat joululahjaksi :) ehkä valmistuu täksi jouluksi :p <3 niin, ja syyshatut pojille valmistuivat, poitsun hattuun tein lisäreunan, ettei mene rullalle :)
valmista ja ei valmista


nimmari

poitsu, poitsun syyshattu ja Jonne

vauvelin syyshattu

poitsu hommissa

vauvelin käytössä poitsun vanha syyshattu

2 kommenttia: